Інтриги навколо зміни власника
Навесні 2023 року компанія-розробник гри S.T.A.L.K.E.R. вкотре опинилася в центрі уваги журналістів під хештегом "інтрига". Річ у тім, що в ЗМІ просочилася інформація про нібито перехід компанії GSC Game World до рук нового власника. Якщо бути точним, інфу злив Віталій Волочай, більш відомий під ніком V1lat. В одному зі своїх коментарів для преси Волочай сказав, що в портфелі "нашого інвестора" є активи GSC Game World.
Встановити особу "нашого" для Волочая інвестора проблем не склало. Широко відомо, що інвестором компанії кіберспортивних трансляцій Maincast є Максим Кріппа. Розмови навколо зміни чи не зміни власника тривали півроку, поки з офіційного реєстру не зникло ім'я попереднього власника. Спалахнули нові суперечки.
Тепер уже не йшлося про те, чи справді бенефіціарним власником GSC Game World став Максим Кріппа, цікавило інше - доля гри S.T.A.L.K.E.R. 2.
Офіційні роз'яснення
Нагнітання навколо теми власника досягло певного піку і представники GSC Game World вийшли з офіційними поясненнями. Крапки над "і" були розставлені таким чином:
Перше: Так, Максим Кріппа дійсно став новим власником компанії. Але нічого надприродного в цьому немає. Бізнесмен почав інвестування в GSC Game World ще 2020 року. До слова, можливо, саме це і мав на увазі Віталій Волочай, коли говорив про наявність у портфелі Максима Кріппи активів GSC Game World.
Друге: Перехід компанії у власність Максима Кріппи - крок у бік позитивних змін. Адже для успішної роботи GSC Game World потрібні гроші. "Це дорогий бізнес, і для розвитку нам потрібна допомога, щоб справді рости і виходити на зовсім інший рівень", - заявив представник компанії Максим Ткаченко.
Коли чекати S.T.A.L.K.E.R. 2
Ті, хто свого часу стежили за виходом першого S.T.A.L.K.E.R., мають пам'ятати, як довго довелося чекати релізу гри. Розробка на той момент ще Oblivion Lost почалася 2001 року. Дорогою гра щось втрачала, щось набувала, міняла назви і зрештою на 2004 рік був запланований реліз S.T.A.L.K.E.R. Але на ділі S.T.A.L.K.E.R.: Тінь Чорнобиля вийшла тільки через три роки - у 2007-му. Вийшла і стала першою з продажу на РС. Загалом за рік гру купили 950 тисяч осіб із країн СНД, на Заході кількість проданих копій перевалила за позначку в 700 тисяч. Фантастичний результат для хлопців з України, які показали, на що здатні наші хлопці!
Схоже, що S.T.A.L.K.E.R. 2: Серце Чорнобиля вирішив побити рекорди попередника в усьому, зокрема й у часі очікування релізу. Його переносили вже 5 разів! За останніми даними оцінити нову розробку GSC Game World можна буде в першому кварталі 2024 року (орієнтовно, у вересні).
Чому так затягується реліз S.T.A.L.K.E.R. 2
Якщо дуже коротко - через брак грошей, а потім через повномасштабну війну. Детальний виклад попередніх подій виглядає так.
Перше: У 2010 році компанія GSC Game World анонсує роботу над продовженням S.T.A.L.K.E.R. Зазнає фінансових труднощів і закривається. У всякому разі, наприкінці 2011 року з'являється інформація про розпуск співробітників студії з посиланням на Сергія Григоровича.
Друге: На початку 2012 року співробітники GSC Game World продовжують роботу над S.T.A.L.K.E.R. 2, але без грошей і говорять про колосальну потребу в інвестиціях. А ще за кілька місяців з'являється інформація про те, що в компанії ще й з авторськими правами вийшла халепа. Що малося на увазі - не цілком зрозуміло. Але співробітники з компанії пішли і заснували власну.
Третє: У 2018 році робота над S.T.A.L.K.E.R. 2 поновлюється, точніше - починається з нуля. Тоді ж вказується перша дата релізу - 2021 рік.
Четверте: У 2020 році нарешті виходить трейлер S.T.A.L.K.E.R. 2. Рік підозріло збігається з приходом у GSC Game World інвестицій від Макса Кріппи. Нова дата релізу - 2022 рік.
П'яте: Чи варто говорити, що трапилося у 2022-му? Унаслідок повномасштабної війни компанія на невизначений термін відкладає і роботу, і реліз. Далі, мабуть не без допомоги Макса Кріппи, відбувається релокація співробітників до Праги і роботи поновлюються. Дата релізу - 2023 рік, потім - 5 вересня 2024 року.
Якщо підсумувати всі проблеми, які були у GSC Game World, то можна зробити кілька висновків. Наприклад: є питання до менеджменту компанії. Коли співробітники компанії йдуть, прихопивши з собою розробки, а з авторськими правами щось не так, то є тверде відчуття, що керувати компанією повинен досвідчений бізнесмен.
Крім того, очевидно, що GSC Game World не хоче втратити марку і ставить перед собою мету зробити першокласний продукт. Про це прямо говориться у всіх пресрелізах, мовляв, ми розуміємо, що ви чекаєте, але технічна досконалість того варта. А ще технічні рішення коштують грошей, тому прихід нового власника Макса Кріппи - це чудова новина. Маючи великий досвід у веденні бізнесу, зокрема в схожому сегменті, бізнесмен допоможе і з ресурсами, і з управлінням.